نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1917
-
الف
+

نمایش 231 اثر تاریخی افغانستان در موزیم های چین

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که آثار تاریخی افغانستان، جهان را به عظمت تاریخی و فرهنگ کهن این سرزمین آشنا می کند.

به گزارش آی فیلم2، دو صد و سی و یک اثر تاریخی افغانستان که سالها قبل از تپه فلول آی خانم، طلاتپه، بگرام وتپه زرگران به دست آمده است از دو سال به این طرف بربنیاد تفاهم نامه امضا شده در موزیم های چین به نمایش گذاشته شده است.

به گفته مسوولان، حدود یک ونیم ملیون دالر از این مدرک شامل عواید دولت شده است.

«محمد صابر مومند» سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ از هانگ کانگ به آژانس باختر گفت که، این آثار تاکنون در چندین کشور جهان به نمایش گذاشته شده است و اکنون در موزیم های چین در محضر علاقه مندان قرار داده شده است.

پوهاند «محمد رسول باوری» معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم گشایش این نمایشگاه با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه میان افغانستان و چین و تاثیر آن برمنطقه ، برگزاری چنین نمایشگاه ها را درآشنایی مردم از فرهنگ 2 کشور و تبادل فرهنگی با اهمیت توصیف کرد و گفت که نمایشگاه هایی اینچنینی جهان را با تصویر تاریخی و فرهنگ کهن افغانستان آشنا می کند.

همچنان در این مراسم مسئول موزیم  ها و آثار تاریخی هانگ کانگ بر تحکیم روابط فرهنگی و تاریخی میان افغانستان و جمهوری چین تاکید کرد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در تقویت روابط فرهنگی میان 2 کشور مهم دانست. 

ب م

نظر شما
ارسال نظر